مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان از اعطای تسهیلات کم ‌بهره به مالکان و بهره‌برداران بخش خصوصی بنا‌های تاریخی ثبت شده و واجد ارزش در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 19 January 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمد جواد ساوری گفت : علاقه‌مندان برای دریافت این تسهیلات تا پایان روز کاری اول بهمن می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

او ادامه داد: این تسهیلات در راستای حفاظت، مرمت و احیای آثار ثبت شده، واجد ارزش تاریخی و توسعه گردشگری پایدار از محل کمک‌های فنی و اعتباری سال ۱۴۰۱ پرداخت می‎شود.

ساوری افزود: این تسهیلات با مدت بازپرداخت پنج ساله با نرخ سود ۱۲ درصدی و تا سقف ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مالکان و بهره‌برداران بخش خصوصی ابنیه تاریخی که دارای کاربری اقامتی، پذیرایی و تجاری باشد، اعطا می‌شود.

او ادامه داد: افراد واجد شرایط تا پایان مدت اعلام شده، به معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان مراجعه و یا با شماره ۳۲۲۶۱۸۰۰ تماس حاصل کنند.

ساوری گفت: بنا‌های تاریخی ثبتی واقع در روستا‌ها و مناطق محروم و حمام‌های تاریخی با کاربری سنتی و کاروانسرا‌های تاریخی در اولویت ویژه این طرح قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار