مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ قرارداد راکد سرمایه‌‎گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 26 February 2023

رضا شهمرادی روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با تعیین تکلیف این تعداد قرارداد راکد، حدود ۳۶ هکتار زمین به چرخه صنعت و ایجاد سرمایه‌گذاری در استان بازگشته و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی ادامه داد: در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب زمین‌های غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام خواهد شد.

شهمرادی در حوزه قرارداد سرمایه‌گذاری امسال شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان گفت: در این بازه زمانی، ۹۰ قرارداد سرمایه‌گذاری با واگذاری حدود ۲۷ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان بسته شد که ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار و ۶۸۳ نفر را دارد.

وی با بیان این که پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این تعداد قرارداد جدید در شهرک و نواحی صنعتی استان ۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: این قراردادهای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ تولید به ویژه صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی،کشاورزی، برق، الکترونیک، شیمیایی و فلزی است.

مطابق گزارش مسوولان شرکت شهرک های صنعتی گلستان، این استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار برای سرمایه‌گذاری و ۸۲۶ واحد صنعتی دارد که در این واحدها بیش از ۹ هزار نفر مشغول به کار هستند.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر «امیرآباد» بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه بین‌المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت‌های زیرساختی این استان برای ایجاد صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی منطقه است.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی بوده و سرمایه‌گذاری حوزه‌های خدمات و صنعت در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار