به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در گفت و گویی با اشاره به اینکه مدیریت حرم مطهر بانوی کرامت با ارائه خدمات مختلف به استقبال زائران نوروزی می‌رود، اظهار کرد: این مدیریت در بخش اسکان زائران اقدام به پذیرش زائران در زائرسرای کوثر با ظرفیت شبانه حدود ۴۰۰ نفر می‌کند و همچنین برای رفاه حال زائران شبستان نجمه خاتون(س) و بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) در مجموع با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر در اختیار زائران بانوی کرامت قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین دفتر ستاد اسکان زائران و مسافران استان قم برای پذیرش و اسکان زائران در فضاهای خارج از حرم مطهر در مقبره ۳۵ صحن امام رضا علیه السلام مستقر می شود و زائران را به مراکز آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری معرفی می کند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: واحد رفاه زائر در دفتر رفاه زائر و دفتر ابناء السبیل به زائران خدمات متناسب با نیازشان را ارائه می کند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ چایخانه های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها واقع در صحن جواد الائمه علیه السلام و صحن پیامبر اعظم صلوات الله علیه و اله دائر خواهد بود و تا قبل از ماه مبارک رمضان از دو ساعت قبل از اذان ظهر و مغرب تا دو ساعت بعد از اذان ظهر و مغرب و با شروع ماه مبارک رمضان در وعده افطاری به زائران چای صلواتی ارائه خواهند کرد.

فلاحی گفت: در بخش امانتداری نیز ۷ واحد امانتداری به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به زائران خدمت رسانی خواهند داشت و وسایل حجیم، چمدان های بزرگ و اشیاء گران قیمت زائران توسط امانت داری ها تحویل گرفته می شود و علاوه بر آن خدماتی مانند شارژ موبایل زائران در دو شعبه و دفتر اشیاء و اشخاص گم شده در دو شعبه به صورت شبانه روزی به زائران ارائه خدمت می کنند.

وی اضافه کرد: در بخش خدمات سالمندان نیز ۱۵ خودروی برقی از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب زائران را در مسیرهای اطراف و داخل حرم جابه جا می کنند و در ۵ شعبه اطراف حرم نیز ویلچر به صورت امانی به زائران معلول و سالمند ارائه می شود و همچنین خادمان ویلچر ران برای جابه جایی سالمندان و معلولان در اطراف حرم به صورت شبانه روی خدمت رسانی کردند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: در بخش خدمات کفشداری نیز ۲۱ پیشخوان کفشداری برای آقایان، بانوان و مشترک به صورت شبانه روزی در خدمت زائران حرم بانوی کرامت خواهند بود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مراجعه زائران در ایام نوروز علاوه بر نیروهای ثابت،خادم افتخاری به صورت فوق العاده در بخش‌های مختلف خدمت به به زائران بکارگیری می‌شوند.