مدیر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: خادمان بانوی کرامت در ایام نوروز در بخش‌های مختلف امانتداری، کفشداری، سالمندان، اسکان، ایستگاه‌های صلواتی و چایخانه از زائران نوروزی میزبانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 18 March 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام صفر فلاحی، مدیر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه مدیریت حرم مطهر بانوی کرامت با ارائه خدمات مختلف به استقبال زائران نوروزی می‌رود، گفت: در بخش اسکان زائران در هر شبانه روز اقدام به پذیرش حدود ۴۰۰ زائر در زائرسرای کوثر می‌شود.

وی افزود: همچنین برای رفاه حال زائران شبستان نجمه خاتون (س) و بالکن غربی شبستان امام خمینی (ره) در مجموع با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر در اختیار زائران بانوی کرامت قرار خواهد گرفت.

مدیر حرم بانوی کرامت گفت: همچنین دفتر ستاد اسکان زائران و مسافران استان قم برای پذیرش و اسکان زائران در فضا‌های خارج از حرم مطهر در مقبره ۳۵ صحن امام رضا علیه السلام مستقر می‌شود و زائران را به مراکز آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری معرفی می‌کند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: واحد رفاه زائر در دفتر رفاه زائر و دفتر ابناء السبیل به زائران خدمات متناسب با نیازشان را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ چایخانه‌های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها واقع در صحن جواد الائمه علیه السلام و صحن پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله دائر خواهد بود.

حجت الاسلام فلاحی افزود: چایخانه های حرم تا قبل از ماه مبارک رمضان از دو ساعت قبل از اذان ظهر و مغرب تا دو ساعت بعد از اذان ظهر و مغرب و با شروع ماه مبارک رمضان در وعده افطاری به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

فلاحی گفت: در بخش امانتداری نیز ۷ واحد امانتداری به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به زائران خدمت رسانی خواهند داشت و وسایل حجیم، چمدان‌های بزرگ و اشیاء گران قیمت زائران توسط امانت داری‌ها تحویل گرفته می‌شود.

مدیر حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: علاوه بر آن خدماتی مانند شارژ موبایل زائران در دو شعبه و دفتر اشیاء و اشخاص گم شده در دو شعبه به صورت شبانه روزی به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در بخش خدمات سالمندان نیز ۱۵ خودروی برقی از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب زائران را در مسیر‌های اطراف و داخل حرم جابه جا می‌کنند و در ۵ شعبه اطراف حرم نیز ویلچر به صورت امانی به زائران معلول و سالمند ارائه می‌شود و همچنین خادمان ویلچر ران برای جابه جایی سالمندان و معلولان در اطراف حرم به صورت شبانه روی خدمت رسانی کردند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در بخش خدمات کفشداری نیز ۲۱ پیشخوان کفشداری برای آقایان، بانوان و مشترک به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مراجعه زائران در ایام نوروز علاوه بر نیرو‌های ثابت، خادم افتخاری به صورت فوق العاده در بخش‌های مختلف خدمت به زائران مشغول به‌کار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار