مدیر سازمان تعاون روستایی قم گفت: علاوه بر توزیع سیب و پرتقال، خرما نیز با قیمت مصوب در غرفه‌های تنظیم بازار میوه شب عید در شهر قم و دیگر بخش‌های استان عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 19 March 2023

به گزارش تابناک قم، مجید حمیدی روز یکشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: در همین رابطه ۱۴ غرفه در کلان‌شهر قم و ۶ غرفه نیز در بخش‌های مختلف استان در زمینه توزیع میوه شب عید فعال هستند و مردم می‌توانند سیب را به قیمت هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان، پرتقال ۱۷ هزار تومان و خرما ۷۶ هزار تومان از غرفه‌های تنظیم بازار میوه شب عید تهیه کنند.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته در این ارتباط ۲۰۰ تُن پرتقال و ۱۰۰ تُن سیب به همراه ۱۰ تُن خرما با کیفیت مناسب برای توزیع در غرفه‌های تنظیم بازار میوه شب عید استان اختصاص یافته است که البته امکان افزایش این میزان نیز وجود دارد تا مردم با آسودگی خاطر بتوانند خرید خود را انجام دهند.

وی با اشاره به‌این که توزیع خرما در غرفه‌های عرضه میوه شب عید قم به دلیل همزمانی این ایام با ماه مبارک رمضان و کمک به کنترل بازار این محصول در کنار سایر مراکز عرضه است، ادامه داد: خرمای تهیه شده برای عرضه در مراکز توزیع میوه شب عید قم بسیار مرغوب بوده و از شهرستان بم خریداری شده‌است.

حمیدی گفت: در غرفه‌های تنظیم بازار میوه شب عید قم همچنین برخی دیگر از محصولات پر تقاضا در این ایام توزیع نیز می‌شود که هدف از این کار کنترل هیجانات بازار و دسترسی مردم به میوه مورد نیاز خود با قیمت مناسب‌ است.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی در زمینه تامین و تدارک میوه شب عید نقش کنترلی و نظارتی را برعهده دارد و جریان امور توسط اتحادیه‌ها انجام می‌شود تا علاوه بر مدیریت بیت المال، چرخه فعالیت‌اقتصادی بخش خصوصی نیز تقویت شود.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی نه‌تنها در ایام پایانی سال بلکه در همه زمان‌ها با برقرار ارتباط میان تولیدکنندگان با نهادهای حاکمیتی به دنبال کمک به تعادل بخشی به بازار محصولات اساسی بخش کشاورزی است و در این زمینه عملکرد موفقی نیز داشته‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار