مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر از پسماند همزمان با ایام پایانی سال خبر داد .
کد خبر: ۱۰۹۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 20 March 2023

به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر قم از پسماندهای عمرانی و صنعتی اظهار کرد: استان قم در بخش مرکزی کشور و در مسیرهای مواصلاتی ۱۷ استان واقع‌شده است، بنابراین ضرورت دارد نسبت به پاکسازی حریم‌های شهر و مسیر راه‌ها، حریم کمربندی شهر و اطراف شهر اقدام شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح پاکسازی مسیر و معابر سطح شهر از ضایعات خاک و نخاله، بهسازی مسیر‌ها و ایجاد منظری زیبا و مناسب برای شهروندان و زائرانی بوده که در شهر تردد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: با تخلیه خاک و نخاله اطراف مبادی ورودی شهر و زمین‌های باز اطراف شهر مواجه هستیم، البته به‌طور معمول نظارت‌هایی در این موضوع انجام می‌شود.

وی با اشاره به پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر قم گفت: در پایان هر سال با مشارکت بخش خصوصی از تمام ماشین‌آلات فعال در حمل‌ونقل و تعدادی از ادارات همکار که در این بخش مشارکت دارند، استفاده‌شده و یک روز به پاکسازی حریم و مبادی ورودی شهر از خاک و نخاله و ضایعات اقدام می‌شود.

وی اذعان کرد: پاکسازی سطح شهر از پسماند و ضایعات خاک و نخاله در راستای حذف آلاینده‌های زیست‌محیطی است که موجب ایجاد گردوغبار می‌شود.

میرابراهیمی اضافه کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته با فراخوان بخش خصوصی بالغ‌بر ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در قالب کامیون و خودروهای حمل و برداشت بار مانند لودر و گریدر برنامه‌ریزی‌شده تا جمع‌آوری پسماندهای عمرانی و صنعتی در تمام مسیرهای مواصلاتی شهر از حریم اتوبان، ورودی جاده تهران، کاشان و اراک ، بستر رودخانه ، حاشیه کمربندی صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار