نمایشگاه بین المللی تبریز این روزها شاهد برگزاری نمایشگاه فناوری های پیشرفته مانند نانو و محصولات هایتک و دیجیتال است. تلاش های علمی جوانان استان مان درغرفه های این نمایشگاه که متولی آن منطقه ویژه علمی ربع رشیدی است درمعرض نمایش قرار داده شده است.
کد خبر: ۳۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 12 November 2016
به گزارش سرویس اجتماعی تابناک تبریز؛نمایشگاه بین المللی تبریز این روزها شاهد برگزاری نمایشگاه فناوری های پیشرفته مانند نانو و محصولات هایتک و دیجیتال است. تلاش های علمی جوانان استان مان درغرفه های این نمایشگاه که متولی آن منطقه ویژه علمی ربع رشیدی است درمعرض نمایش قرار داده شده است.
 
پدیده مبارکی که می‌تواند در گشایش مسیرهای علمی جامعه ما را به جایگاه های شایسته ای منتهی گردد.

این نمایشگاه با حضور وزیر کشور و در غیاب برخی از مسئولین استانی مانند نمایندگان مجلس و یا مسئولین ارشد شهری تبریز افتتاح شد به نظر می رسید که همچنان مورد توجه واقع نگردد.

اما با توجه به استقبال خوبی که از طرف مردم بخصوص جامعه دانشگاهی از این نمایشگاه صورت گرفت، برخی از مسئولین ظاهرا تصمیم گرفته بودند در این نمایشگاه حضور یباند آنهم در ساعاتی که اوج زمان حضور بازدید کنندگان است.

در این میان حضور یکی از مسئولین شهری در این نمایشگاه به طوری جلب توجه می نمود که بسیاری از غرفه داران فکر می کردند در داخل این نمایشگاه  فیلمی مستند در حال ساخت است.

این مسئول محترم با سرعت بسیار بالا در سالن هایی که جمعیت زیادی داشت قدم می زد. و چند نفر از پرسنل آن نهاد نیز موظف به فیلم برداری هیجانی از این حضور بودند. دوربین های حرفه ای که هیچ کدام از فیلم برداران به رسانه های استانی یا کشوری متعلق نبودند.

جالب تر اینکه دو نفر از مشاوران این مسئول ، متصدی راه بازکنی برای وی بودند و با هل دادن افراد به سو و آن سو در حال معبرگشایی برای ایشان بودند.

مردم عادی که بعضا این مسئول را نمی شناختند از همدیگر سئوال میکردند ایشان وزیر هستند؟

این صحنه سازی ها چنان برای مردم عادی جذاب بود که فارغ از نگاه هایشان به فلش های دوربین های موظفی ، به چهره خندان و سراسر رضایت آن مدیر ، نگاهی از سرتعجب می انداختند.

آنچه شایسته توجه است اینکه نمایشگاه نه عرصه ای برای شهرت بازی سیاسیون و مدیران بلکه عرصه ای برای جلب حمایت از جریان نحیف علمی است.

اینکته نباید فراموش شود که این نوع فیلم بازی کردن ها به نفع کسی نیست. در حالی که چند دقیقه وقت کافی است تا با حضور در دو سه غرفه متوجه دلسردی عمیقی که مخترعان و مبتکران جوان علمی استان مان با آن دست به گریبان اند شویم.

بزرگترین مانع تولید علم در این کشور حسب ادعای این جوانان ارزشمند, عدم اهتمام جدی و دلسوزانه مسئولین استانی و شهری از توسعه علمی است البته در عمل. شاید برخی از مسئولین برای تکمیل رزومه های چند صفحه ای خود نیازمند عکس ها و فیلم های حضور در این نمایشگاه ها باشند اما غرفه داران چنین نیازی را احساس نمی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :