دبیرستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد:
دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه آینده تحت تاثیر هوش مصنوعی خواهد بود گفت: استان یزد باید قطب فناوری هوش مصنوعی در کشور شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 18 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجید دهقانی‌زاده با اشاره به ماموریت این ستاد در راستای پایش و پیگری اجرای سیاست‌های 24گانه ابلاغی مقام معظم رهبری و بند 2 این سیاست‌ها، اظهار داشت: تاکید اصلی این بند بر حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و پیش‌تازی کشور در رسیدن به جایگاه نخست این نوع اقتصاد در منطقه بوده که یکی از نیازهای این عرصه هوش مصنوعی است.
دهقانی‌زاده با تاکید بر اهمیت هوش مصنوعی از نقش آن در توسعه سخن گفت و بیان داشت: آینده تحت تاثیر هوش مصنوعی خواهد بود و با اتفاقات ناشی از آن، آینده‌نگاری‌ها غیر قطعی شده و دیگر نمی‌توان با توجه به روند گذشته به پیش‌بینی آینده‌ها پرداخت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، افزود: از آنجاییکه در آینده همه چیز تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت، برنامه تحولی یزدِ نوین با تغییر ریل حرکتی استان از اقتصاد منبع پایه به سمت اقتصاد دانش‌بنیان به خوبی به این موضوع توجه کرده است.
دهقانی‌زاده با توجه به اینکه در استان یزد متخصصان، فعالان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خوبی در زمینه هوش مصنوعی داریم بر تبدیل شدن استان به قطب فناوری هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد و خواستار استفاده از آن در حوزه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، آموزش و بهداشت و درمان شد.
وی گفت: هدف از پرداختن به هوش مصنوعی در ستاد اقتصاد مقاومتی، ایجاد حساسیت و تبیین اهمیت این موضوع در تمامی جنبه‌های اقتصادی در آینده نزدیک است.
برای مهار تورم نیاز به نقش آفرینی تمام عناصر موثر این زیست بوم داریم
دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت تورم استان یزد نسبت به میانگین کشوری، گفت: در راستای کنترل تورم اقدامات ارزنده‌ای از تیم رصد خانه کنترل تورم استان که با تدبیر استاندار یزد تشکیل شده، صورت گرفته است.
دهقانی‌زاده با ابراز خرسندی از راه‌اندازی و ایجاد سکوهای تنظیم بازار در استان، گفت: این اقدامات می‌تواند تاثیرات موثر و مثبتی در کنترل تورم استان داشته باشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت در بازه زمانی کوتاه مدت تورم را کاهش داد، تصریح کرد: استان یزد تمام ابزار و تلاش خود را برای کاهش تورم بکارگرفته است.
به گفته دهقانی‌زاده، در ماه‌های اخیر در کاهش نرخ تورم به متوسط کشوری نزدیک شده‌ایم و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک اتفاقات خوبی در مهار و کاهش آن در استان شاهد باشیم.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای مدیریت تورم نیاز به نقش‌آفرینی تمام عناصر موثر این زیست‌بوم داریم و تشکل‌های بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی به ویژه شهرداری باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار