جنوب ایران سرزمین شگفتی‌ها و عجایب بسیاری است که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این خطه به قدری مناطق بکر و زیبا برای گردشگری دارد که حتما باید زمانی را برای بازدید از این شگفتی‌ها اختصاص دهید. البته این را هم در نظر بگیرید که برای سفر و ماجراجویی در جنوب باید وقت آزاد داشته باشید؛ چرا که در سفرهای کوتاه نیمی از جذابیت‌های این سرزمین داغ را از دست خواهید داد. بنابراین بهتر است که با یک برنامه ریزی دقیق...
کد خبر: ۱۱۵۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 20 January 2024

مناطق بکر جنوب ایران

جنوب ایران سرزمین شگفتی‌ها و عجایب بسیاری است که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این خطه به قدری مناطق بکر و زیبا برای گردشگری دارد که حتما باید زمانی را برای بازدید از این شگفتی‌ها اختصاص دهید.

البته این را هم در نظر بگیرید که برای سفر و ماجراجویی در جنوب باید وقت آزاد داشته باشید؛ چرا که در سفرهای کوتاه نیمی از جذابیت‌های این سرزمین داغ را از دست خواهید داد. بنابراین بهتر است که با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص کردن اقامت در جنوب با اجاره سوئیت در جنوب روزانه و کوتاه مدت یا اجاره ویلا در جنوب عازم سفر شوید تا در همان مدت کوتاه هم بتوانید بیشترین بهره را از سفرتان ببرید. در این مطلب تعدادی از مناطق بکر جنوب را به شما معرفی خواهیم کرد:

ام الدبس تلاقی کویر و جنگل در خوزستان

ام الدبس منطقه‌ای در خوزستان است با تپه‌های شنی و جنگلی! این منطقه تجربه سفر همزمان به کویر و جنگل را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما احتمالا تا به حال نام آن را هم نشنیده بودید. اینجا یکی از مناطق بکر خوزستان است که دیدن آن را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم. تصور همه ما از کویر و جنوب گرمایی طاقت فرساست، اما باید بگویم که ام الدبس تمام تصورات شما را به هم خواهد زد.

ساحل درک چابهار

یکی از مناطق بکر و زیبای جنوب ایران ساحل درک است. این ساحل جذاب و دنج در استان سیستان و بلوچستان در روستای درک چابهار قرار دارد. یکی از نکاتی که به خوبی نشان دهنده بکر بودن این ساحل است این است که به هیچ وجه در این ساحل زباله‌ای پیدا نخواهید کرد. این ساحل ماسه‌ای آرامش لذت بخشی را به شما عطا می‌کند که شاید در طول زندگی‌تان هیچوقت تجربه نکرده باشید.

تالاب لیپار؛ دریاچه صورتی چابهار

مناطق بکر جنوب ایران

اگر بخواهیم از زیبایی جاذبه‌های جنوب بگوییم قطعا از تالاب صورتی چابهار هم نام خواهیم برد. این تالاب در 15 کیلومتری چابهار قرار گرفته و از تالاب‌های عجیب‌ و بکر ایران است. آب این تالاب به دلیل وجود پلانکتون‌ها به رنگ صورتی دیده می‌شود و به همین دلیل با نام تالاب صورتی شناخته می‌شود. اگر به چابهار سفر کردید پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه بازدید از لیپار را از دست ندهید.

روستای قلات؛ شکوه طبیعت و زندگی روستایی در شیراز

روستای قلات یکی از روستاهای زیبای استان فارس است که در 36 کیلومتری شمال شیراز واقع شده و مقصد همیشگی تمام سفر دوستان و عاشقان طبیعت است. اینطور بگوییم که اگر آخر هفته به شیراز بروید تقریبا هیچ کس را در شهر نخواهید دید؛ چرا که همه اهالی در راه قلات هستند! این روستای بکر در کنار چشمه‌ای زیبا و در میان انبوهی از درختان و باغ‌های سرسبز واقع شده و آب و هوای دلپذیر و خنک آن شما را به سمت خود می‌کشاند. در سفرهایتان به شیراز و بعد از اجاره خانه در شیراز روزانه و کوتاه مدت حتما سری به قلات بزنید و کمی از هیاهوی زندگی شهری فاصله بگیرید. راستی شما میتوانید با اجاره سوئیت یا اقامتگاه بوم گردی در قلات هم اقامت داشته باشید.

کوه نمک بوشهر

یکی از پدیده‌های بکر و طبیعی ایران کوه نمکی جاشک است که در استان بوشهر واقع شده است. این کوه شامل مجموعه‌ای از غارهای نمکی، آبشارهای نمکی، چشمه‌های نمکی، دودکش‌های جن و دیگر سازه‌های طبیعی است که مجموع این سازه‌ها جذابیت خاصی به این کوه نمکی داده است. به همین دلیل سالانه عده زیادی از سراسر ایران برای بازدید از کوه نمکی جاشک به بوشهر سفر می‌کنند.

دره ستارگان قشم

یکی از پدیده‌های منحصر به فرد زمین شناختی که امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های ایران شناخته می‌شود،در جزیره قشم قرار گرفته است. دره ستارگان نامی است که بر این دره دو هزار ساله گذاشته‌اند. این جاذبه اسرار آمیز حاصل فرسایش طبیعی زمین بوده و هیچ گونه حرکت انسانی در بوجود آمدن آن دخالت نداشته است. در دره ستارگان شاهد وجود لایه‌ها و حفره‌های متعدد درون هر ستون هستید که همین امر به جذابیت دره افزوده و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم تبدیل کرده است.

جنگل حرا

مناطق بکر جنوب ایران

به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی قشم که بکر و شگفت انگیز است می‌توان به جنگل حرا اشاره کرد. این جنگل در بین دریا و خشکی قرار گرفته و یکی از جنگل‌های بزرگ‌ ایران است. حرا جزو یکی از عجایب هفتگانه قشم است که سالانه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. پیشنهاد میکنم اگر به این جزیره سفر کردید بعد از اجاره سوئیت قشم روزانه و کوتاه مدت یا اجاره آپارتمان مبله اولین برنامه‌تان بازدید از جنگل حرا باشد.

جزیره هنگام

یکی از جزایر بکر ایران که در جنوب واقع شده جزیره هنگام است. این جزیره کوچک و دیدنی در بخش جنوبی قشم واقع شده است. این جزیره چهره‌ای بومی و سنتی دارد و با وجود سواحل زیبا و طبیعت بکر و نخلستان‌های دیدنی یکی از جذابیت‌های جنوب به شمار می‌رود.

دره رنگین کمان هرمز

دره رنگین کمان یکی دیگر از جاذبه‌های بکر ایران است که در جنوب ایران در جزیره هرمز واقع شده است. این دره نیز همچون دره ستارگان قشم پدیده‌ای زمین شناختی است و به دلیل تنوع رنگی خاکش شهرت بسیاری پیدا کرده است. می‌توان گفت دره رنگین کمان اوج زیبایی خلقت است. در سفر به جزیره هرمز هرگز بازدید از این جاذبه رویایی و شگفت انگیز را از دست ندهید.

کوه گنو بندرعباس

کوه گنو در 29 کیلومتری شمال بندرعباس یکی از جاذبه‌های بکر جنوب است که می‌توانید از آن بازدید کنید. این کوه آب و هوایی معتدل دارد و برخلاف تصور همگان در این منطقه خبری از هوای شرجی و گرمای جنوب نیست. البته این کوهستان هنوز چندان شناخته نشده و به همین دلیل هم بکر باقی مانده است. اما اگر به بندرعباس سفر کردید و به جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید حتما لذت کوه پیمایی در کوه گنو را به خودتان هدیه کنید.

روستای باغو

باغو یکی از روستاهای قدیم‌ جنوب است که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است. این روستا دارای بافت قدیمی بوده و شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی مثل مسجد تاریخی باقی مانده  از سال ۹۸۱ هجری دیدن کنید. با اجاره سوئیت کیش روزانه و کوتاه مدت، اجاره آپارتمان مبله یا ویلا ساحلی و گشت و گذار در سواحل زیبا پیشنهاد می‌کنیم بازدید از روستای باغو را هم در برنامه‌تان قرار دهید.

دره پرتغالی‌ها کیش

یکی از دیدنی‌های کیش که احتمالا بارها نام آن را شنیده‌اید دره پرتغالی‌هاست. این دره در بخش شمالی جزیره واقع شده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. دره پرتغالی‌ها منطقه‌ای سر سبز و خوش آب و هوا در دل خلیج فارس است که درخت انجیر معابد نیز در آن واقع شده و می‌توانید از این درخت کهن بازدید کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :