مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه و سپس ماه مبارک رمضان، همه اقدام‌های لازم برای تامین، تدارک و ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز مردم استان و زائران حضرت معصومه(س) در این ایام به خوبی و در بهترین شرایط انجام شده‌است.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 06 February 2024

سعید محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در همین رابطه بیان داشت: با تلاش صورت گرفته روند تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم برای مناسبت‌های یاد شده و همچنین روزهای پایانی سال در قم وضعیت مطلوبی دارد و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

وی افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم علاوه بر مناسبت‌ها در طول سال نیز از همه ظرفیت‌های موجود برای تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم استفاده و حجم قابل اطمینانی از محصولات مورد نظر را در انبارهای تحت نظارت خود، ذخیره سازی می‌کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۶۷ هزار تُن گندم مرغوب و با کیفیت وارد استان قم شده‌است که از این میان ۱۵۶ هزار و ۱۳۲ تُن گندم برای تامین آرد مورد نیاز نانوان‌هایی فعال در قم، در اختیار کارخانه‌های تولید آرد استان قرار گرفته‌است.

گفتنی است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۴۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۱۴ نانوایی درسطح شهر و مناطق مختلف قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن می‌باشد.

محمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال تا نیمه بهمن‌ماه سه هزار و ۱۱۵ تُن انواع برنج خارجی به استان وارد و چهار هزار و ۲۳۲ تُن برنج نیز در قم از محل واردات صورت گرفته و همچنین موجودی قبلی این محصول در انبارهای استان برای تامین نیاز مردم توزیع شد.

وی بیان داشت: در خصوص شکر نیز طی مدت یاد شده سه‌هزار و ۶۹۱ تُن از این محصول وارد استان شد که تاکنون ۲ هزار و ۷۰۵ تُن آن با صدور مجوزهای لازم توزیع شده‌است و مشکلی برای تامین و توزیع حجم بیشتری از آن با توجه به نیاز بازار استان وجود ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار