کد خبر: ۱۱۵۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 06 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: ظرفیت سوختن زباله در نیروگاه تولید برق از زباله نوشهر به ۲۰۰ تن در روز رسید.

احمد توکلی در بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر با بیان اینکه با راه اندازی این واحد، مشکل پسماند غرب مازندران بسیار کاهش یافت، اظهار کرد: هم اکنون نیروگاه تولید برق از زباله نوشهر ۲۰۰ تن زباله را در روز می‌سوزاند که کمک بسیار بزرگی در کاهش معظل زباله این شهر و شهرهای اطراف است.
وی با اشاره به اینکه تا ۴ میلیارد تومان برق از این نیروگاه در ماه به فروش می‌رسد، افزود: بر اساس برنامه افزایش ظرفیت این واحد در دستور کار قرار دارد و می‌توان این واحد را به واحد موفق در مدیریت پسماند کشور تبدیل کرد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از تسریع در اجرای سیستم تصفیه شیرابه نیروگاه زباله سوز نوشهر خبر داد و یاداورشد: یکی از معضلات اساسی در واحدهای امحا زباله مازندران شیرابه است که با راه اندازی سیستم تصفیه و لندفیلد در حال مرتفع شدن است.
توکلی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز نوشهر قابلیت پذیرش زباله های ریچکتی کارخانه های کمپوست مازندران را نیز دارد، تصریح کرد: با برنامه ریزی جدید انجام شده در مازندران و با راه اندازی سازمان پسماند استان، معظل زباله چند دهه اخیر به زودی کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه خط پردازش زباله قائم‌شهر نیز آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: نیروگاه تولید برق از زباله ساری نیز یکی دیگر از طرح های مدیریت پسماند کشور است که با همت دولت سیزدهم به مراحل پایانی رسیده است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار