کد خبر: ۱۱۵۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 09 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، هم‌زمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل‌وپنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌ای با حضور مسوولان و همکاران دانشگاهی در جوار یادمان شهدای گمنام پردیس دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگارآریادربابلسر، بر اساس این گزارش،در این مراسم که به همت ستاد گرامی‌داشت دهه فجر در دانشگاه برگزار شد، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به برقراری مردم‌سالاری دینی در کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای انقلاب عظیم اسلامی، مشارکت‌دادن مردم در رفراندوم عمومی جمهوری اسلامی در اولین گام انقلاب توسط امام راحل(ره) و استمرار آن در حضور مردم در انتخابات به صورت گسترده را بارزترین مصداق این مدعا دانست.

دکتر علی‌نژاد با اشاره به نقش و جایگاه زن در انقلاب اسلامی و اثرگذاری زنان در مناصب حساس جامعه، این امر را نشانه توجه ویژه اسلام و انقلاب اسلامی به مقام زن دانست و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، همواره مردم در حساس‌ترین زمان در تصمیم‌‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها حضور دارند و به برکت این حضور و اهدای جان در صیانت از انقلاب، امروزه ایران اسلامی به رغم همه تحریم‌ها و اقدامات رذیلانه دشمنان و سیاست‌های دوگانه نهادهای بین‌المللی در مقابل جنایات استکبار در نقاط مختلف جهان، به‌عنوان یک قدرت برتر و مقتدر در تمام دنیا حضور داشته و نام ایران، لرزه بر اندام این دشمنان می‌افکند.

رییس دانشگاه مازندران به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، نظامی و ... در دوران بعد از انقلاب اشاره کرد و با تاکید بر استقلال و اقتدار کشور که ثمره این پیشرفت‌ها و همت والای جوانان مومن و انقلابی کشور است، از همه مسوولان، کارکنان و جوانان خواست تا با صلابت و اقتدار در مسیر اعتلای نظام مقدس اسلامی ایران گام بردارند.

حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران نیز ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهیم رمز پیروزی این نظام شکوهمند را از دیدگاه حضرت امام(ره) مرور کنیم، می‌بینیم که امام، این رمز را در دو چیز می‌دانست، ایمان به خداوند متعال و وحدت کلمه. همین دو نکته کلیدی که رمز پیروزی نظام است قطعا رمز حفظ کشور و قدرت ما هم می‌باشد.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر این‌که ما دانشگاهیان نباید از کنار این دو رمز به سادگی عبور کنیم، اظهار داشت: تاریخ چند هزار ساله مسلمین را هم اگر نگاه کنیم، هرجا دست‌آوردی داشتیم به برکت همین دو اکسیر اساسی بود. امروز اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی، امید دل همه مظلومان عالم و خار چشم دشمنان بشریت شد، نتیجه توجه به ایمان به خداوند متعال و وحدت کلمه است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران تصریح کرد: گاهی اوقات به این رمز عجیب پیشرفت نظام در همه عرصه‌ها آن‌طور که باید توجه نشده است. امروز اگر کسی بی‌بصیرتی کند و در این اعتلای ایمان به خداوند متعال و حفظ وحدت کلمه آحاد جامعه کوتاهی کند قطعا به این نظام مقدس خیانت کرده است.

دکتر حسینی با تاکید بر این نکته که راه تداوم و استمرار این انقلاب، همان دو شاخص ایجادکننده و پشتیبان این انقلاب بود یادآور شد: اصل طبیعی دیگری هم وجود دارد و آن آفاتی است که هر انقلابی را تهدید می‌کند که افتادن آن به دست نا‌اهلان یکی از این آفت‌هاست و اگر انقلابی به دست نااهلان بیفتد دیگر تداوم نخواهد داشت.

یادآور می‌شود: در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان با حضور در مزار شهدای گمنام و اهدای گل، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا تجدید بیعت کردند 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار