مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از کشت گیاهان شور پسند مانند «سالیکورنیا» در محل دایک های خلیج گرگان به منظور جلوگیری از پدیده ریزگردها خبرداد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 23 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، نوراله عباسی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به احداث چهار دایک در پروژه لایروبی خلیج گرگان، نیازمند کاشت گیاه بومی در این مناطق برای جلوگیری از ریزگرد بودیم که با نظر محققان، گیاه «سالیکورنیا» انتخاب شد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از آغاز کشت گیاهان شور پسند سالیکورنیا در محل دایک‌ها خبر داد و گفت: سالیکورنیا سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه بوده که علاوه بر مسائل محیط زیستی، در حوزه دارویی و صنعتی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایروبی خلیج افزود: اکنون تعادل آب بین دریای خزر و خلیج گرگان برقرار شده و ارتفاع آب ۴۰ سانتی متر است.

عباسی بیان کرد: جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و کانون ریزگرد خلیج گرگان، حفظ حیات بیش از ۱۵ گونه ماهیان شناسایی شده و حفظ پناهگاه بیش از ۱۵۰ هزار از گونه‌های متفاوت پرنده مهاجر از جمله دستاورد‌های پروژه علاج بخشی خلیج گرگان قلمداد می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه لایروبی خلیج گرگان در ۱۱ فاز اجرا شده است، گفت: در این فرایند، سه هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان اضافه و سبب پیشروی ۴۰۰ متری آب به سمت اسکله شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار