معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای نخستین بار امسال بیش از ۲۰ هزار گلستانی که اغلب آنها جوانان و نوجوانان هستند در ۲۵۰ مسجد استان معتکف شدند.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 26 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی اظهار کرد: مراسم اعتکاف امسال در گلستان از حال و هوای خاصی برخوردار است و شاهد رشد چشمگیر دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان گلستانی با حضور در مراسم اعتکاف هستیم.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۰ هزار گلستانی که اغلب آن‌ها از قشر نوجوانان و جوانان هستند در بیش از ۲۵۰ مسجد در سطح استان معتکف شدند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: ماه رجب، شعبان و رمضان از بهترین ماه‌های خدا برای بازگشت انسان به خویش و بندگی خدا و تطهیر روح و جسم است.

وی ادامه داد: انسان‌های مومن در ماه رجب و ایام سالروز ولادت حضرت علی (ع) توفیق پیدا می‌کنند تا عصاره‌ای از بهترین اعمال نماز، روزه و دیگر اعمال را در مقدس‌ترین مکان انجام دهند.

دیلمی گفت: برگزاری مراسم اعتکاف زمینه‌ای برای زیست جمعی مومنانه و حرکت بسوی خدا در یک حرکت جمعی است که در روایات نیز به آن تاکید شده است.

وی بیان کرد: اعتکاف زمینه سلوک توحیدی و یک معنویت تمدن‌ساز است که روح امید را به زندگی انسان می‌بخشد و باعث نشاط روحی و سلامت جسمی می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار