مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از کشف و ضبط ۴۶۷ قلم اشیا فرهنگی-تاریخی از دو باند قاچاق اموال تاریخی در استان با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 28 January 2024

به‌گزارش تابناک گلستان، محمدجواد ساوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از موزه باستان‌شناسی گرگان، گفت: با همکاری ویژه دستگاه‌های نظامی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در دو عملیات مجزا دو محموله اشیا فرهنگی-تاریخی شامل ۴۶۷ قلم شیء مربوط به عصر مفرغ از ۳۵۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان کشف و ضبط شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ادامه داد: ۱۴۲ قلم شیء در شهرستان گنبدکاووس و ۴۲۵ قلم شیء در شهرستان گرگان کشف و ضبط شد؛ همچنین در این راستا دو نفر دستگیر شدند که تحویل نیروی انتظامی شدند. 

وی افزود: این اشیا که شامل جنگ‌افزارها، اشیا آیینی، زیورآلات طلایی و مفرغی، سکه‌های متأخر، اشیا آشپزخانه‌ای، سفال (عموماً ظروف منقاردار هخامنشی) و ظروف سنگی است، به موزه باستان‌شناسی گرگان منتقل شد. 

ساوری تصریح کرد: این اشیا فرهنگی-تاریخی نشان از عقبه تاریخی، تمدنی و فرهنگی غنی جای‌جای پهنه سرزمینی کشور عزیزمان است. 

وی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی اطلاع دهند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار