رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان با بیان این که جبهه مقاومت اسلامی در برابر اسرائیل پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، گفت: امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی به مساله وحدت امت اسلامی تاکید داشتند.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 25 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، شیخ غازی یوسف حنینه شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در گرگان اظهارکرد: در دوره‌ای هستیم که وقایع، حوادث و مسائلی همانند جنگ روسیه با اوکراین، پیشرفت‌های اقتصادی و نظامی چین و همچنین پیشرفت‌های نظامی و اقتصادی ایران اسلامی، سبب شده که آمریکا دست و پا بزند و از بیشتر محافل عقب نشینی کند.

رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین در مقابل اسرائیل به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی با اشاره به فعالیت و کوشش بیشتر آمریکا برای ایجاد فتنه و اختلاف بین امت اسلامی، گفت: طوفان الاقصی در برابر همه برنامه‌های کفار که آمریکا به پیش می‌برد پیروزی‌های چشمگیری داشتند و حزب الله لبنان، جبهه حماس و جهاد اسلامی توانستند به اتفاق هم ضربه‌های بزرگی به اسرائیل وارد کنند.

شیخ حنینه با تاکید بر این‌که، طوفان الاقصی امت اسلامی را جمع کرد، تصریح کرد: حشد شعبی عراق، حوثی‌های یمن و حماس فلسطین همه با هم علیه اسرائیل وارد میدان شدند.

وی همچنین بیان کرد: بنا به فرموده قرآن کریم، فلسطین مکان مقدس و مدفن انبیا بوده و امت بزرگی است که در دستان امت اسلامی قرار دارد.

رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه، حضرت علی (رض) مصالح مسلمین را در نظر می‌گرفت، افزود: منظور از این مسئولیتی که حضرت علی (رض) در قبال امت اسلام داشت این بود که مصالح مسلمین را در برابر مصالح شخصی، مهم تر، مقدم‌تر و برتر می‌پنداشت.

شیخ حنینه بیان کرد:، چون وحدت امت اسلامی، مقصد و مهم‌ترین عامل بود و این مساله آن چیزی است که امام خمینی (ره) از اول انقلاب به آن تاکید داشتند.

وی گفت: اتحاد، امت اسلامی را به پیشرفت رسانده و در مقابل مشکلات پیروز می‌کند، اما اختلاف سست و شکست پذیر خواهد کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار