استاندار گلستان گفت: تعداد ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در گلستان شناسایی شده‌ و اولویت و هدف‌گذاری ما رفع این نقاط در گلستان است که تاکنون به همت دستگاه‌های مرتبط از این تعداد ۳۴ نقطه ایمن شده‌است.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 10 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، علی‌محمد زنگانه بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ائتلافی بین بنیاد مسکن و داره کل راهداری و حمل‌ونق جاده‌ای گلستان در مسیر سه راهی روستای «یساقی» به بندرترکمن اظهار کرد: استان گلستان بعد از استان تهران دومین استان دارای نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای است و ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در استان ایمن‌سازی شده و اولویت و هدف دولت سیزدهم رفع تمامی این نقاط حادثه‌خیز است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در کار‌های مدیریتی و عمرانی می‌بایست فعالیت‌های ائتلافی صورت گیرد تا با استفاده از این ظرفیت بتوانیم تلاش‌ها را مضاعف کرده و نتایج بهتر و سریعتری کسب کنیم.

تعریض و ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز سه‌راهی یساقی بندرترکمن با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نیز در خصوص اجرای این پروژه اظهار کرد: امروز با حضور استاندار و معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور، تعریض و ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز از ورودی بندرترکمن در سه‌راهی یساقی به طول یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و عرض ۱۵ متر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در دو فاز در قالب زیرسازی، آسفالت و اجرای روشنایی انجام می‌شود.

عادل مصدقی اظهارکرد: احداث بلوار و جدول نیز با همکاری بنیاد مسکن با اعتبار ۵ میلیارد تومان انجام می‌شود و این پروژه در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان گلستان آسفالت بود و تنها در دولت سیزدهم ۸۶ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۱ کیلومتر از راه‌های روستایی کردکوی در دولت سیزدهم آسفالت شده و آسفالت ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در حال اجرا است.

*اجرای پروژه ائتلافی عمرانی برای اولین بار در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: برای نخستین بار پروژه ائتلافی عمرانی در راستای ایمن‌سازی و به‌سازی مسیر نقطه حادثه‌خیر بین بنیاد مسکن و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

سیدمحمد حسینی اظهارکرد: روستای «یساقی» یکی از روستا‌های مهم شهرستان کردکوی با جمعیت بیش از ۵ هزار نفر است و در مسیر کریدور گرگان، بندرترکمن و کردکوی قرار دارد و در شبانه‌روز بیش از هشت هزار تردد در این مسیر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستا‌های حوزه شهرستان هزینه شده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار